המרכז הרפואי לגליל מעדכן: "מצב הלוחם עדיין אנוש"

אבי יעקב No Comments on המרכז הרפואי לגליל מעדכן: "מצב הלוחם עדיין אנוש"

לוחם האש שנפצע אמש במבצע חילוץ בדיר אל אסד: מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל: "אני מרגיש אופטימיות זהירה, יש ניצנים של התייצבות במצבו של לוחם האש". בתוך כך, נציב כבאות והצלה אייל כספי ערך מפגש אישי עם עשרות מפקדים ולוחמים מתחנת כיבוי גליל מרכזי לסיכום האירוע הקשה ולהפקת הלקחים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל, מתייחס למצבו של לוחם האש ממעלות-תרשיחא, שהובא למרכז הרפואי באורח אנוש לאחר שניסה לחלץ אדם שנפל לבור בדיר אל אסד: "מצבו של הפצוע עדיין מוגדר אנוש, נשקפת סכנה מיידית לחייו והוא סובל מפגיעה רב מערכתית. יחד עם זאת, העובדה שהוא שרד את הלילה מהווה סיבה לאופטימיות זהירה. יש ניצנים של התייצבות ותחילת שיפור בתיפקוד של חלק ממערכות גופו. אנו ממשיכים בטיפול אינטנסיבי כדי לייצב את מערכות גופו, בתקווה לשיפור הדרגתי נוסף".

כזכור, שני כבאים נפצעו אתמול באורח אנוש לאחר שנפלו לבור מים בעומק של שמונה מטרים סמוך לדיר אל אסד שבגליל המערבי. השניים הגיעו למקום לאיתור צעיר, תושב המקום בשנות ה-20 לחייו שדווח שנפל לבור, בזמן ניסיון החילוץ שני הכבאים נפלו לבור ואיבדו את הכרתם. הם חולצו תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ופונו מהמקום בניידת טיפול נמרץ, למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מותו של אחד מהם נקבע במקום, והשני כאמור, עדיין נלחם על חייו.

בתוך כך, נציב כבאות והצלה אייל כספי ערך מפגש אישי עם עשרות מפקדים ולוחמים מתחנת כיבוי גליל מרכזי שאיבדו אתמול את חברם לוחם האש סמל עדנאן אסעד ז"ל שנפל בעת מילוי תפקידו בפעילות מבצעית להצלת חיי אדם.

במהלך שיחתם שיתפו הלוחמים את הנציב, מפקד המחוז, קצינים וראשי האגפים שנכחו במקום בתחושותיהם האישיות מהאירוע המטלטל שחידד עבורם את המסוכנות, האחריות וכובד המשימה המוטל על כתפיהם בשגרה ובחירום.

הלוחמים והקצינים תיארו את עדנאן ז"ל כמלח הארץ, לוחם ללא חת וחדור מוטיבציה שהפך תוך זמן קצר לדמות מרכזית בתחנה ותישאר לעד חקוקה בליבם. הלוחמים הדגישו את אומץ ליבו, מסירותו ומעורבותו בשגרה המבצעית בתחנה לצד מעורבותו החברתית ופעילותו להקמת מערך מתנדבים של צופי אש אותו טיפח בחריצות ובהתמדה.

הלוחמים הביעו תקוותם שמותו של עדנאן ז"ל שנפל במילוי תפקידו יזכה להכרה ולהנצחה ראויה והבטיחו כי ימשיכו ויפעלו לאור מורשתו למען הבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל.

בפתח דבריו שלח נציב כבאות והצלה תנחומים למשפחת אסאד ואיחל רפואה שלמה ללוחם דקל מרציאנו הנאבק על חייו. הנציב הדגיש כי המערך מחויב לתחקיר מעמיק ויסודי של נסיבות האירוע כדי להפיק לקחים מבצעיים למניעת מקרים דומים בעתיד. הנציב העלה על נס את עוז רוחם של הלוחמים שחתרו למגע תוך סיכון עצמי ושיתף את הנוכחים בהיכרותו האישית עם עדנאן שרץ לצדו במספר מירוצים בהם השתתפו, והתגלה לו כלוחם מסור, מקצועי וחדור מוטיבציה שניחן באישיות כובשת.

הנציב אייל כספי: "מקצוע לוחם האש הוא מקצוע מסוכן ומערך כבאות והצלה שילם אתמול מחיר כבד באירוע מבצעי המטלטל את כולנו ומחדד את האחריות הרובצת לפתחנו לפעול להצלת חיי אדם תוך שאנו שומרים על לכידות פנימית וערבות הדדית. ברגעים קשים אלו נחזק ונאמץ אל ליבנו את משפחתו של עדנאן ז"ל וביחד נישא תפילה להחלמתו של לוחם האש דקל מרציאנו הנלחם על חייו."

עוד במפגש מפקד מחוז צפון תת טפסר יאיר אלקיים שתיאר את עדנאן כלוחם מצטיין ומסור שניחן באומץ לב ואהבת אדם שהשפיעו על כל מעשיו. מפקד תחנת גליל מרכזי טפסר משנה שחר צאירי סיפר על המשימות והפרויקטים הרבים שעדנאן הוביל בהתנדבות בתחנה ומפקדו הישיר של עדנאן, מפקד המשמרת ליאור אלמקייס תיאר אותו כלוחם מצטיין ומקצועי שהתנדב לכל משימה מבצעית מתוך רצון לממש את המנדט הנתון בידי לוחמי האש-להציל חיים.

מוקדם יותר, הגיעו הנציב וצוות הבדיקה לחקר האירוע בראשות טפסר אורי שובל לזירת הבור בדיר אל אסד שם קיבלו הסברים על השתלשלות האירוע מתחילתו ועד לחילוצם של שני הלוחמים והאזרח מהבור.

נציין, כי הלוויתו של לוחם האש סמל עדנאן אסעד ז"ל מתחנת הכיבוי גליל מרכזי, תתקיים הערב בשעה 21:00 בבית העם במועצה המקומית בית ג'אן.



0 תגובות